Sådan opretter du et vellykket kulturcenter – 3 tips, du har brug for

På den internationale scene er kulturcentre blevet en populær måde for kulturinstitutioner at promovere sig selv og levere tjenester. For at starte et vellykket kulturcenter er det vigtigt at finde ud af, hvad du vil have det skal stå for, og hvem du leverer tjenester til.

Et vellykket kulturcenter bør tjene som et forankringspunkt i et fællesskab, der har været underbetjent af andre institutioner. Det er også vigtigt, at disse centre er bæredygtige.

1) Identificer dit formål – Hvad med centret vil være dets unikke salgsargument? Dette er vigtigt, fordi det hjælper med at etablere forbindelser til lokale interessenter og kan påvirke, om de er enige i din forretningsmodel eller ej.

2) Skab relationer – Byg relationer med lokale interessenter, inden du åbner dine døre, så de ved præcis, hvem du er, og hvad du tilbyder

Hvorfor kulturcentre er gavnlige for virksomheder og samfund

Virksomheder og lokalsamfund er vokset til at blive de mest almindelige rum for kulturel udveksling. De er begge steder, der tilbyder et sted at udforske og nyde forskellige aspekter af kultur.

Selvom mange mennesker mener, at disse centre giver en altomfattende oplevelse, tilbyder de faktisk kun et eller to stykker af et større billede.

De store spørgsmål, der står på kulturcentre, er, at de ikke afspejler deres samfunds behov og mangler ressourcer til at levere tjenester til dem, der har mest brug for dem.

3 tips til opbygning af et vellykket kulturcenter

Dette er et nystartet kulturhub, der fokuserer på bæredygtighed og iværksætteri. Det har skabt nye muligheder for mennesker til at ændre deres liv ved at give dem et sted at arbejde ud fra og samarbejde med ligesindede.

Denne artikel giver 3 tips til opbygning af et vellykket kulturcenter. Det første tip er at vælge den rigtige placering. Dette kan være hjørnesten i din forretningsmodel eller simpelthen en forlængelse af dit hjemmekontor, hvis du starter i det små som en familievirksomhed. Det andet tip er at skabe et fællesskab omkring dit center. Dette inkluderer marketing, netværk og involvering i lokale organisationer. For det tredje er det vigtigt at have ansvarspartnere på plads for at hjælpe dig med at styre tid og opgaver effektivt, så du kan fokusere på at udvikle din virksomhed frem for at gøre alt selv.

Det første tip: Vælg det rigtige

Tag den lokale kultur til sig; omfavne det, der gør dit land unikt

“Globalisering er ikke en envejsgade”siger Arianna Huffington, grundlægger af Thrive Global. En måde at omfavne globaliseringen er at omfavne din lokale kultur, og hvad der gør den speciel i første omgang. Hvis du ikke har en lokal kultur, kan du stadig finde det unikke, der gør dit land eller din region speciel.

Din virksomhed skal have forbindelse til lokalsamfundet for at det kan lykkes. Du skal interagere med mennesker og få dem til at føle, at de er en væsentlig del af din virksomheds vækst.

Du kan bruge dette som en mulighed for at lære om mennesker fra andre lande eller regioner for at lære mere om dig selv og hvad der også gør dig unik.